Sunday, October 16, 2011

Kisah Poyo

Assalamualaikum..

Sebenarnya aku nak update cite ni minggu lepas tp biasa la aku ni sangat sibok semenjak dua menjak ni.
Kisah ni berlaku minggu lepas, kalo x silap aku hari selasa. Waktu tu aku teman room mate aku pergi bengkel yg di anjurkan oleh poli.

Masa aku duduk lepak2 teman room mate aku, aku ternampak sorang brader yg agak familiar di mata aku,aku pon tegur la lebih kurang..

Aku : Buat apa sekarang,keje mana..?
Brader F : Buat bisnes sndiri.
Aku : Ooo..bisnes ape?
Brader F : Saya dari zmn study lagi start bisnes ni...bla bla bla bla bla.....
Aku : Emm...cmne leh join bisnes ni ?
Brader F : Sbnrnye masa saya sem 1 lg saya kaji bisnes apa yg boleh capai margin keuntungan yg tinggi..lepas    kaji saya dapati..bla bla bla bla bla...
Aku : Ooooo.... ( konon2 tumpu perhatian & buat2 minat nk dengar )
Brader F : Awk tengok ni, 1 set ni harga lebih kurang RM5000 tau ( sambil tunjukkan gmbr2 produk kerusi rotan yg die jual )
Aku : Sekali dengan kusyen ? ( buat2 tanye )
Brader F : Yela...bla bla bla bla bla....

Bila dah letih aku balik rumah room mate aku cakap,

Room mate : Kak chik, brader td tu cakap besar la kan ?

Jawapan aku senang je.....

Aku : Ha ah,memang pon !

LOL ! hahaha !

p/s : kadang2 xboleh nak salahkan brader tu jugak,maybe dia excited nak share bisnes dia dengan aku..haha

1 comment:

  1. org business kan..

    "buat something biar sebaik mungkin...

    hari ni kite rase kite senang/kaye. ada mase kite kan sakit/papa kedana"

    selagi hidup terus la cari mata pencarian ..
    hehe..


    best regard,
    kay

    ReplyDelete